A közösségi vásárlóoldalak, internetes szállásoldalak képviselői, valamint a
szállásadók eltérően vélekednek arról, hogy a bónuszok, kuponok, internetes
kedvezmények segítenek vagy inkább kárt okoznak a szállodaiparnak - derült ki a
Turisztikai Managerek Szövetségének keddi budapesti kerekasztal-beszélgetésén,
ahol az előbbiek az előnyöket, utóbbiak inkább a hátrányokat hangsúlyozták.
A közönségben helyet foglaló szállodások közül volt, aki a kuponos, bónuszos értékesítés előnyeként említette, hogy így télen is 70 százalékos foglaltsággal tudtak működni, ki tudták termelni a fix költségeket és megtarthatták munkatársaikat. Más viszont azt mondta, szívesen feláldoz 20 százalékos töltést 30-40 százalékkal magasabb árszínvonalért, mert úgy kisebb az amortizáció és a munka.
Volt olyan szállodás, aki katasztrófaturizmusnak nevezte a kuponos, bónuszos turizmust, ami el fog múlni. Egy másik szállodás kifejtette, ne ért egyet azzal, hogy minden szobát el kell adni, az alacsony árak ugyanis rombolják a szolgáltatás színvonalát, veszteségessé teszik a házat. Elhangzott az is, bár rengeteg szálloda a csőd szélén áll, nem tisztul a piac, ami a finanszírozói háttérrel magyarázható.
http://hvg.hu/gazdasag/20130423_Katasztrofaturizmust_okoznak_a_kuponok